fredag 10. oktober 2014

Viktige album

Utfordret av Loke  til å lage liste over de 10 viktigste platene for meg gjennom tidene:
1) My Chemical Romance- Three Cheers For Sweet Revenge- Dette var albumet som satte igang en virvelvind av teenage angst og gode minner.
2) Deftones - White Pony- Platen som ikke fikk meg til å føle meg like utenfor og ensom.
3) Tool- Ænima- En plate som slo meg i bakken og gjorde meg lam fra hjernestammen og ned i flere år.
4) Porcupine Tree- Deadwing- Mitt første, intense og vidunderlige møte med proggens verden.
5) Smashing Pumpkins- Mellon Collie and the Infinite Sadness - Minner om endeløse kvelder med te og stearinlys på jenterommet hos mormor.
6) Metallica- Live Shit Binge & Purge- Sovekolleksjon over flere år.
7) Dresden Dolls- Dresden Dolls- Albumet som gjorde det helt OK å shave av seg øyenbrynene og kle på seg stripete strømpebukser. Igjen.
8) Queen- Greatest hits 1,2,3 - Hiver inn hele samlealbumet her, for herregud for en samling!
9) Unknown Mortal Orchestra- II - Evig sommer, selv midt i desember
10) Lion King- Original Soundtrack på engelsk- Min første helt egne CD- fikk til jul i 1995. Spilt til den flerret, og sunget til så mye at jeg er sikker på at gamlingen i naboleiligheten mistet hørselen. 


Hva regner du som dine viktigste album igjennom tidene?

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

 

Blog Template by BloggerCandy.com